Umowę określoną mianem „jedynego w swoim rodzaju, wieloletniego partnerstwa", które rozpocznie się w sezonie 2023-2024 i sprawi, że EA będzie sponsorem tytularnym ligi. Tak się składa, że jest to sezon, w którym EA porzuci swojego wieloletniego partnera FIFA na rzecz nowej serii piłkarskiej o nazwie EA Sports FC. Oznacza to, że FIFA 23 jest ostatnią grą EA z marką FIFA.

Jak podaje EA, nowa umowa obejmie:

Prawa do nazewnictwa tytułów dla wszystkich rozgrywek LaLiga, całkowita zmiana nazwy LaLigi z EA Sports, w tym wszystkie loga, grafiki, czcionki i inne elementy wizualne, a także zapewnienie nowej integracji w grze, najważniejszych transmisji i wspólnych zobowiązań do wspierania oddolnych inicjatywy

Umowa obejmie dwie najlepsze dywizje piłki nożnej w Hiszpanii wraz z corocznym turniejem młodzieżowym i oficjalnymi zawodami e-sportowymi. EA twierdzi, że więcej szczegółów na temat partnerstwa będzie dostępnych „w nadchodzących miesiącach".

EA ogłosiło ostatnio szereg partnerstw, przygotowując się na przyszłość swojej piłkarskiej serii. FIFA 23 wprowadzi kilku godnych uwagi partnerów, w tym czołowe ligi kobiece w Anglii i Francji oraz powrót włoskich gigantów Juventusu, który wcześniej przez kilka lat był nieobecny w serii FIFA.

FIFA 23 zadebiutuje 30 września. EA twierdzi, że więcej szczegółów na temat EA Sports FC będzie dostępnych latem przyszłego roku.

LaLiga najwyraźniej staje się głównym miejscem zainteresowania sponsorów technologicznych. Na początku tego roku Spotify kupiło prawa do nazwy stadionu dla kultowego Camp Nou w Barcelonie.