Odstawał on zdecydowanie od sobie współczesnych – bryła, sterowanie i komfort. Patrząc na obecne propozycje, nasuwa się wniosek, że zaproponowano wtedy wiele przyszłościowych pomysłów, które dopiero niedawno zaczęły pojawiać się w samochodach produkcyjnych.

Dwudrzwiowe coupe było wyposażone w unikalny system sterowania, który zastąpił kierownicę i pedały gazu oraz hamulca joystickami. Pośrodku znajduje się podwójny drążek, a także osobne drążki na każdych drzwiach, umożliwiające prowadzenie pojazdu z siedzenia kierowcy lub pasażera.

Trzeba przyznać, że z fotela kierowcy wygląda bardziej jak kokpit myśliwca niż samochodu z połowy lat 90. Natomiast reszta wnętrza jest bardzo minimalistyczna dzięki płaskiej desce rozdzielczej składającej się głównie z ekranów wideo. Przyznacie, że wygląda to dość współcześnie i obecnie projektanci stosują to rozwiązanie w nowych samochodach elektrycznych.

Koncepcyjny samochód Mercedes F200 z 1996 roku

Koncepcja zastąpiła również tradycyjne boczne lusterka kamerami i została wyposażona w znacznie więcej poduszek powietrznych, niż było to standardowe w tamtym okresie. Inne najnowocześniejsze na tamte czasy rozwiązania techniczne obejmowały panoramiczne szyby dachowe, rozpoznawanie głosu do użytku z telefonem komórkowym, w pełni aktywny system zawieszenia, elektrycznie otwieraną pokrywę bagażnika z czteroprzegubowymi zawiasami oraz system reflektorów umożliwiających dynamiczne i w pełni regulowane oświetlenie.

Pod maską znajdował się wolnossący, sześciolitrowy silnik V12. Elektryczne drzwi motylkowe otwierane za pomocą karty magnetycznej trzymanej w kieszeni właściciela, bez konieczności przesuwania i koncepcyjne koła nie spodobają się wszystkim, ale chyba każdy przyzna, że to bardzo nowoczesny samochód, zdecydowanie wyprzedzający swoją epokę.

Koncepcyjny samochód Mercedes F200 z 1996 roku miał kamery w bocznych lusterkach i sterowania joystickiemKoncepcyjny samochód Mercedes F200 z 1996 roku miał kamery w bocznych lusterkach i sterowania joystickiem Fot. Mercedes-Benz

Na kanale YouTube TheTFJJ można znaleźć film, który udało się zarejestrować na pokazie samochodowym London Concours. Zgodnie z opisem, samochód jest jednym z niewielu koncepcyjnych Mercedesów, jakie kiedykolwiek sprzedano klientowi i podobno poszedł za 10 milionów dolarów. Zadebiutował na Salonie Samochodowym w Paryżu w 1996 roku, ale od tego czasu rzadko widywano go publicznie.