Boom twierdzi, że Overture osiągnie maksymalną prędkość 1,7 Macha, skracając czas lotu o połowę na niektórych trasach w porównaniu z dzisiejszymi samolotami komercyjnymi. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Overture odbędzie swój pierwszy lot komercyjny w 2029 roku, prawie trzy dekady po wycofaniu Concorde, ostatniego samolotu pasażerskiego o prędkości naddźwiękowej.

Z danych Boom wynika, że Overture będzie w stanie przewieźć od 65 do 80 pasażerów i latać z prędkością 1,7 Macha 1800 km/h nad wodą, dwukrotnie większą od prędkości najszybszego współczesnego samolotu komercyjnego. Dzięki temu czas przelotu bezpośredniego z Miami do Londynu, który trwa obecnie około dziewięciu godzin, można będzie skrócić do niecałych pięciu.

Concorde będzie miał godnego następcę

W lipcu Boom zaprezentował ostateczny projekt produkcyjny Overture, z czterema silnikami zamiast trzech oryginalnych, przeprojektowanym skrzydłem i kadłubem w kształcie mewy. Jego obsługa ma podobno kosztować jedną czwartą tego, co pochłaniał Concorde. Boom twierdzi również, że odrzutowce będą miały zerową emisję dwutlenku węgla i będą mogły być zasilane w 100% zrównoważonym paliwem lotniczym.

American Airlines przesiada się na samoloty supersoniczne OvertureAmerican Airlines przesiada się na samoloty supersoniczne Overture Fot. Boom

Mimo oczywistych zalet Overture ma także dwie wady. Pierwszą jest ograniczony zasięg wynoszący zaledwie 4250 mil morskich (7867 km), co oznacza, że loty transpacyficzne będą wymagały postoju na tankowanie. Druga to grzmot dźwiękowy, który spowoduje ograniczenie lotów nad lądem do prędkości poddźwiękowych.

Samoloty powstaną w zakładzie produkcyjnym w Greensboro w Karolinie Północnej, a pierwszy model zostanie wprowadzony na rynek w 2025 roku, a pierwszy lot zaplanowano na 2026.