Wszystko zaczęło się pod koniec szalonych lat dwudziestych. Renault zaprezentowało Reinastellę w październiku 1928 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu, gdy świat nie poznał jeszcze Czarnego Czwartku i krachu na giełdzie. Celem było zastąpienie Renault 40CV. Ten model uosabia prestiż sam w sobie, a liczne pobite rekordy robią wrażenie.

"Królowa Billancourt", jak nazywano Reinstallę, była bardzo odważnym modelem. Stała się samochodem, który również naznaczył swój czas i to na wiele sposobów.

Dzięki szerokiej osłonie chłodnicy, długiej masce i niższemu podwoziu niż w 40CV Reinastella kusiła konstruktorów nadwozi, którzy mogli dzięki niej wyrazić cały swój talent. W ten sposób powstało wiele stylizacji tego modelu, w szczególności dzięki wielkim nazwiskom, takim jak Binder, Letourneur i Marchand, a nawet Kellner.

Reinastella - krótka historia luksusowego samochodu RenaultReinastella - krótka historia luksusowego samochodu Renault Renault Communication - Droits reserves

Reinastella - krótka historia luksusowego samochodu RenaultReinastella - krótka historia luksusowego samochodu Renault Renault Communication - Droits reserves


Oprócz prestiżu i luksusu samochód był również wielce innowacyjną konstrukcją. W odróżnieniu od modelu 40CV chłodnica znajduje się z przodu, w tym kierunku przesunięto również silnik. To pierwsza rzędowa ośmiocylindrowa jednostka o pojemności 7,1 litra opracowana przez Renault.

Reinastella korzystała również z dziewięciołożyskowego wału korbowego i dwugardzielowych gaźników. Co więcej, miała system tylnego zawieszenia, składający się z dwóch ukośnych resorów wspornikowych współpracujących z poprzecznym resorem piórowym. Pozwalało to na osiągnięcie 135 km/h w dużym komforcie. Do tego dochodzi długość 5,4 metra przy wadze 2,7 tony. Taka specyfikacja czyni ten samochód wyjątkowym modelem.

Reinastella - krótka historia luksusowego samochodu RenaultReinastella - krótka historia luksusowego samochodu Renault Renault Communication - Droits reserves

Reinastella - krótka historia luksusowego samochodu RenaultReinastella - krótka historia luksusowego samochodu Renault Renault Communication - Droits reserves

24 października 1929 roku nastąpił krach na giełdzie Wall Street, a świat pogrążył się w kryzysie. Szybko wpłynęło to na Europę. Kryzys finansowy uderzył w niektórych bardzo zamożnych ludzi, głównych nabywców modelu takiego jak Reinastella. W efekcie zaledwie rok po premierze sprzedaż okazała się słaba, mimo że Reinastelli udało się zauroczyć wyjątkowego klienta: prezydenta Republiki Francuskiej.

Za sprawą kryzysu "Królowa Billancourt" w 1934 roku ustąpi miejsca Nervie, modelowi najwyższej klasy, ale bardziej dostosowanemu do nowej rzeczywistości ekonomicznej.