Po tym, jak firma poinformowała na początku tego roku, że po raz pierwszy od ponad dekady jej liczba użytkowników spadła, współdyrektor generalny Reed Hastings poinformował, że Netflix jest gotowy rozważyć tańszą opcję z reklamami, choć od lat stanowczo odrzucał taką formę subskrypcji. Co-CEO generalny, Ted Sarandos, potwierdził w czerwcu prace nad tańszym wariantem usługi, a Netflix następnie ogłosił Microsoft jako partnera technologicznego pomagającego w dostarczaniu reklam.

Ile będzie kosztować Netflix z reklamami?

Netflix oferuje obecnie plany za 9,99 USD (29 zł), 15,49 USD (43 zł) i 19,99 USD (60 zł) miesięcznie. Oznacza to, że w naszym kraju powinniśmy spodziewać się, że subskrypcja z reklamami kosztować będzie między 20 a 25 zł. Nie mamy jeszcze pewności, co dokładnie oferować będzie poziom z reklamami, ale przedstawiciele firmy już potwierdzili, że w momencie premiery tej wersji zabraknie w niej niektórych treści. Co więcej, kod wykryty w aplikacji mobilnej usługi wskazuje, że ten abonament może nie pozwolić użytkownikom na pobieranie treści do oglądania offline.

Bloomberg rzuca nieco więcej światła na wariant z reklamami. Firma dąży do sprzedaży około czterech minut reklam na godzinę oglądanego materiału i chce wyświetlać reklamy przed i w środku treści. Na początku tego tygodnia agencja poinformowała, że Netflix nie planuje umieszczać reklam w materiałach dla dzieci lub oryginalnych produkcjach. Zamierza uruchomić za to plan z reklamami na „kilku rynkach" w ostatnim kwartale tego roku. Rozszerzenie tej usługi nastąpić ma zaś na początku 2023 roku.

Rzeczniczka Netflixa, Kumiko Hidaka, powiedziała, że doniesienia Bloomberga to „w tym momencie tylko spekulacje". Dodała, że firma „nadal jest na początku decydowania o tym, jak uruchomić tańszą warstwę z obsługą reklam i nie podjęto żadnych wiążących decyzji".

Nowy plan w usłudze Netflixa pojawia się w ciężkim okresie dla firmy, po nieoczekiwanym spadku liczby subskrybentów w kwietniu, Netflix ogłosił kolejny spadek subskrybentów trzy miesiące później. Firma podniosła również ceny wszystkich swoich abonamentów w Stanach Zjednoczonych i testuje sposoby na zablokowanie darmowego dzielenia się hasłem przez abonentów. Netflix musi także zmagać się z coraz większą konkurencją ze strony innych usług przesyłania strumieniowego, takich jak Disney Plus, którego własny plan z reklamami ma zostać uruchomiony w grudniu oraz HBO Max (to uruchomiło w USA plan z reklamami za 10 USD w czerwcu 2021 r.).