A110 E-ternité z otwieranym dachem jest prawdziwym w 100% elektrycznym mobilnym laboratorium. Zachowuje legendarną zwinność Alpine oraz lekkość samochodu elektrycznego, która nie ma sobie równych w tym segmencie.

Zamierzam zelektryfikować Alpine, aby zapewnić marce nieśmiertelność

To zdanie wypowiedział Luca de Meo chwilę po tym, jak objął kierownictwo Grupy Renault. Wyzwanie zostało podjęte przez Laurenta Rossi, prezesa Alpine, i konstruktorów marki. W ciągu niespełna roku zespół „do zadań specjalnych" zdołał zrealizować to śmiałe wyzwanie, a nawet wyposażyć stworzony prototyp w otwierany dach.

Alpine A110 E-ternité - innowacyjny prototyp od RenaultAlpine A110 E-ternité - innowacyjny prototyp od Renault Fot. Ranault

Alpine A110 E-ternité - innowacyjny prototyp od RenaultAlpine A110 E-ternité - innowacyjny prototyp od Renault Fot. Ranault


Owocem ich pracy jest w 100% elektryczne A110 E-ternité, powstałe dla uczczenia 60. rocznicy A110 Berlinette. Prototyp łączy prestiżową przeszłość modelu z w 100% elektryczną przyszłością.

Grupa Renault, zaangażowana od ponad dziesięciu lat w rozwój pojazdów elektrycznych i można powiedzieć, że jest pionierem w elektryfikacji.

Założenia techniczne były proste: zelektryfikować A110 z zachowaniem osiągów, stabilizacji nadwozia i zwinności wersji spalinowej.

Do tego dołożono innowacyjny system multimedialny z wykorzystaniem osobistego tabletu kierowcy, działający w oparciu o Google lub Android Auto, najnowszej generacji system audio z 8 głośnikami oraz otwierany dach pozwalający podróżować w otwartej kabinie bez jakiegokolwiek hałasu.

Niektóre z kluczowych elementów samochodu zostały pokryte powłoką wykonaną z tworzywa na bazie lnu, które jest lekkie i bardziej przyjazne dla środowiska.

Projektując Alpine, inżynierowie korzystali z rozwiązań już wypracowanych w Renault, ale musieli sięgnąć też po autorskie rozwiązania.

Moduły akumulatora trakcyjnego są identyczne z Megane E-Tech. W celu uzyskania optymalnego rozkładu masy i znalezienia miejsca dla dwunastu modułów akumulatora konieczne było zaprojektowanie dla A110 specjalnych strukturalnych obudów. Pomimo tego całkowita masa Alpine A110 E-ternité pozostaje wciąż bardzo mała.

Z kolei całkowicie nowa skrzynia biegów zapewnia kompromis pomiędzy dużych przyśpieszeniem a prędkością maksymalną. Dzięki niej nie było konieczności pakowania do nowego samochodu dużego akumulatora i podnoszenia jego masy.