Trzeba przyznać, że firma z Teksasu była pierwszym producentem samochodów elektrycznych, który wprowadził w tak szerokim zakresie funkcje rozrywkowe na swoim centralnym ekranie dotykowym, a dopiero teraz inni producenci starają się sprostać temu wyzwaniu. A czy jest na to lepszy sposób niż połączenie samochodu z upragnioną konsolą PlayStation 5?

Sony, które nawiązało współpracę z Hondą na początku tego roku, zamierza wprowadzić oprogramowanie do gier do swojej przyszłej floty pojazdów elektrycznych. Spółka joint venture, zwana po prostu Sony Honda Mobility Inc., ogłosiła w październiku, że prawdopodobnie wystawi swój pierwszy model do przedsprzedaży w pierwszej połowie 2025 r., a dostawy rozpoczną się w 2026 r. Chociaż Sony Honda Mobility Inc. stroni od udzielania informacji na temat tego, jak ma wyglądać ich pierwszy samochód, to przynajmniej mamy teraz pojęcie o technologii zasilającej jego system informacyjno-rozrywkowy.

Sony i Honda chcą zawstydzić Teslę

Rozrywka to chleb powszedni Sony, a gigant sprzętowy planuje wykorzystać swoją wiedzę, aby wyróżnić własne pojazdy na tle konkurencji. Chociaż samo to nie jest niespodzianką – Sony prawie na pewno będzie miało coś do powiedzenia w sprawie głośników, paneli dotykowych i innego eksperymentalnego sprzętu zaangażowanego w partnerstwo – wydaje się, że Sony jest zainteresowane wprowadzeniem elementów swojej ukochanej konsoli do gier do samochodów .

Według nowego raportu Financial Times, prezes Sony Honda Mobility Inc., Izumi Kawanishi, mówi, że integracja PlayStation 5 z samochodami jest „technologicznie możliwa".

Chociaż wiele pojazdów oferuje obecnie systemy informacyjno-rozrywkowe, zwykle polegają one na interfejsach innych firm, takich jak Apple CarPlay i Android Auto. Interfejsy te służą jako podstawa, na której można dodawać indywidualne opcje rozrywki, takie jak strumieniowe przesyłanie wideo i aplikacje do gier.

Sony ma treści, usługi i technologie rozrywkowe, które poruszają ludzi. Dostosowujemy te aktywa do mobilności i to jest nasza siła w stosunku do Tesli. - powiedział Kawanishi Financial Times.

Jeśli Sony może używać wspaniałego i przyjaznego dla użytkownika interfejsu PlayStation 5 w swoich pojazdach – nie wspominając o sprzęcie, który umożliwia granie w ruchu – może bardzo dobrze zacząć budować lojalność użytkowników, której brakuje innym producentom samochodów.