A mowa o rowerach elektrycznych typu cargo, które umożliwiają dostarczanie paczek na tzw. ostatniej mili, czyli od lokalnych punktów kurierskich do klientów. Bo choć do pokonania zostaje najkrótszy kawałek drogi, jest to jednocześnie najdroższy i najwolniejszy etap całej dostawy - to właśnie tu pomóc mają rowery elektryczne cargo zaprezentowane przez polską firmę Urvis Bike, które właśnie trafiły do przedsprzedaży (dostępne będą też w modelu abonamentowym).

Logistyka bazująca na rowerach towarowych to też zresztą odpowiedź na rosnący problemem zatłoczenia dróg, zanieczyszczenia powietrza, smogu i potrzeby osiągania celów klimatycznych - czytamy w komunikacie prasowym firmy.

Urvis Bike chce, by widok kuriera na rowerze przestał dziwićUrvis Bike chce, by widok kuriera na rowerze przestał dziwić Urvis Bike

Rowery elektryczne cargo na ulicach polskich miast

Obecnie rowery elektryczne cargo to bardzo rzadki widok na ulicach naszych miast, choć działają już w Bydgoszczy, Gdyni, Łodzi czy Słupsku, gdzie przedsiębiorcy mogą nawet liczyć na miejskie dopłaty do ich zakupu, w ale według prognoz Future Market Insights światowy rynek rowerów cargo powinien rosnąć 11,6% rocznie w ciągu najbliższych dziesięciu lat i osiągnąć wartość blisko 3 mld dolarów.

I trudno się temu dziwić, bo rowery cargo są szybkie, tanie w utrzymaniu i eksploatacji, a do tego pomagają chronić środowisko. Urvis Bike- posiada udźwig do 150 kg, a zasięg sięga 70 km na jednym ładowaniu.  Co prawda koszt zakupu modelu Urvis Bike nie jest niski, bo każdy rower kosztuje 19 tysięcy złotych, ale producent zapewnia, że szybko się zwróci, eliminując koszty związane z paliwem i obsługą pojazdów czy mandatami za parkowanie, a do tego dostawy są realizowane szybciej i sprawniej, więc można ich wykonać więcej (w cenie zapewniony jest serwis co 100, 500 i 1000 km realizowany we Wrocławiu i w Warszawie).

Firma zapowiedziała, że do końca roku chce dostarczyć na polskie ulicy 70 sztuk swoich rowerów, licząc na zainteresowanie nie tylko firm kurierskich, ale i dostawców żywności, firm sprzątających, remontowych, e-commerce czy każdego innego małego biznesu operującego w obrębie miasta.