Nie ma na świecie drugiego takiego człowieka, który zajmowałby się zawodowo ustanawianiem rekordów Guinnessa. Ashrita Furman, nowojorczyk, zdobył swój pierwszy tytuł w wieku 25 lat - wykonał 27 tysięcy pajacyków w 6 godzin i 45 minut. Od tego czasu zupełnie zatracił się w rekordach, a to doprowadziło go m.in. do zdobycia tytułu mistrza świata w ilości przebitych laserem balonów na minutę (aż 63!). BMW wykryło w tym swoją szansę, uznając, że w roli pogromcy balonów od człowieka lepiej sprawdzi się maszyna. Efekty zostały uwiecznione na krótkim filmie.

 

Do pojedynku z balonami BMW wystawiło M2 w zorientowanej na osiągi wersji Competition napędzanej przez podwójnie doładowaną, 3-litrową, rzędową "szóstkę". W tej konfiguracji jednostka generuje 410 KM mocy i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi? Lepsze niż w "zwyczajnej" M2. Wyposażone w 7-biegową, automatyczną przekładnię dwusprzęgłową auto osiąga pierwszą setkę w zaledwie 4,2 s, czyli wystarczająco szybko, by sprawnie pokonać tor ułożony w logo dywizji sportowej BMW M. Na "ringu" ustawiono, rzecz jasna, napełnione powietrzem przeszkody.

BMW M2 CompetitionBMW M2 Competition fot. BMW

Competition to nie tylko podkręcony silnik i lepsze osiągi, ale też zmodernizowany układ chłodzenia wykorzystujący dodatkową chłodnicę oleju, przeprogramowany układ kierowniczy i wydajniejszy układ hamulcowy z większym tarczami. Drobne zmiany są także widoczne w stylistyce samochodu - M2 Competition można rozpoznać po bardziej aerodynamicznych obudowach lusterek zewnętrznych, przestylizowanym przednim zderzaku i innym wzorze felg aluminiowych.

Nowy rekord: 79 balonów przebitych w ciągu minutyNowy rekord: 79 balonów przebitych w ciągu minuty fot. BMW

Jak z ustawionymi na torze "przeciwnikami" poradziła sobie "emka"? Wyposażono ją w laser umieszczony na osłonie chłodnicy, który w ciągu minuty przebił aż 79 balonów, co zapewniło BMW tytuł rekordzisty świata w tej nietypowej konkurencji. Ashirta Furman nadął się z tego wszystkiego jak balon, ale tytuł musiał oddać...