"BMW zakończyło produkcję coupé serii 6" - ta informacja obiegła świat motoryzacyjny w maju 2017 r. Mniej zorientowani, zalani łzami postawili już na modelu świeczkę. Wtajemniczeni zaś zaczęli zacierać ręce, bo wiedzieli, że to oznacza rychłe nadejście następcy.

I tak się stało. Najpierw w spadku po serii 6 coupé, cyferkę otrzymała dawna "piątka" GT. Większa, 5-drzwiowa odmiana tego modelu (tak, tak, to liftback!) to teraz właśnie seria 6 GT. Największe bawarskie coupé przemianowano z kolei na serię 8, co jest wyraźnym nawiązaniem do legendarnego modelu 850i z 1989 r. Czy nowa "ósemka" zasługuje na nobilitujące konotacje? Tego jeszcze nie możemy stwierdzić, bo nią nie jeździliśmy, ale mieliśmy okazję przyjrzeć się jej z bliska na zamkniętym pokazie w Warszawie. Wszystko wskazuje na to, że nowe coupé sprosta legendzie, z którą przyszło mu się zmierzyć.

Nowe BMW serii 8 CoupéNowe BMW serii 8 Coupé fot. BMW

Tylko spójrzcie na tę karoserię! Wąskie, "przymrużone" reflektory LED, opływowa, niska sylwetka, imponująco długa maska silnika, masywne "barki" i "biodra" - seria 8 wygląda, jak po udanej sesji treningów w jednym z modnych fitness klubów. Nas urzekł tył z minimalistycznymi lampami, zachodzącymi na bok nadwozia - po prostu majstersztyk! Adrian van Hooydonk, główny projektant BMW, rozwija język stylistyczny marki w bardzo dobrym kierunku. Nieprzekonani niech wygooglują sobie nowe BMW serii 3 albo wyczekiwanego roadstera Z4. Ktoś jeszcze tęskni za kontrowersyjnym Chrisem Banglem?

I w zasadzie tyle wystarczy, by przyciągnąć klientów do salonu. Dzisiaj kupujemy samochody oczami i nawet nie wstydzimy się już do tego przyznać. Ale żeby przypieczętować w głowach klientów decyzję o zakupie, BMW zadbało też o "bebechy" - nie tylko mechaniczne, ale i technologiczne. Pod długą maską (do Jaguara E-Type jednak jeszcze trochę brakuje) znajdziemy dwa silniki - benzynowy 4.4 V8 o mocy 530 KM i 750 Nm momentu obrotowego (M850i) lub wysokoprężny, rzędowy 3.0 o mocy 320 KM i 680 Nm momentu obrotowego (840d). Zła wiadomość dla fanów tylnego napędu: obie wersje występują standardowo z napędem na wszystkie koła xDrive. Dobra wiadomość dla fanów przyczepności: obie wersje występują standardowo z napędem na wszystkie koła xDrive.

Nowe BMW serii 8 CoupéNowe BMW serii 8 Coupé fot. BMW

A co w środku? Na kierowcę czeka inteligentny kokpit BMW Live Cockpit Professional z w pełni cyfrowym zestawem wskaźników i środkowym monitorem o przekątnej 10,25 cala z nowoczesnym interfejsem. Nie zabrakło, oczywiście, sterowania gestami - to popisowy numer Bawarczyków. Co jeszcze? Technologie półautonomiczne, takie jak np. asystent parkowania z automatycznym prowadzeniem poprzecznym i wzdłużnym podczas parkowania i wyjazdu z miejsca parkingowego. Dzięki BMW Digital Key można z kolei uruchomić silnik za pomocą smartfona albo wyjechać autem z miejsca parkingowego, stojąc na zewnątrz i przesuwając palcem po kluczyku. Tego nie było w 850i!