Postawy konsumenckie Polaków dość mocno zmieniły się na przestrzeni ostatnich lat. Przestaliśmy chociażby traktować zakup samochodu jako inwestycję na lata podobną do nabycia mieszkania. I słusznie, bo w przeciwieństwie do mieszkań pojazdy szybko tracą na wartości. Do tej zmiany przyczyniło się w dużym stopniu upowszechnienie nowych metod finansowania pojazdów, takich jak kredyt i leasing z niskimi ratami oferowane przez Volkswagen Financial Services. Na czym polega ich nowatorstwo? Decydując się na takie finansowanie, klienci spłacają tylko przewidywaną utratę wartości samochodu w czasie trwania umowy, a nie całą jego wartość. Efektem są wyjątkowo niskie raty. Umowę można podpisać na okres 2-, 3- lub 4-letni. To m.in. dzięki takim rozwiązaniom rok 2018 był rekordowy pod względem sprzedaży nowych aut – zarejestrowano ich u nas ponad 600 tys.

Kup teraz

Dodatkowo Škoda we współpracy z Volkswagen Financial Services jako pierwsza w Polsce umożliwiła klientom zakup samochodów bez wychodzenia z domu. W jaki sposób? Uruchamiając sprzedaż online, która ogranicza formalności do minimum. W sklepie internetowym przygotowano oferty nie tylko dla klientów indywidualnych, ale i biznesowych. Według szacunków marki do 2024 r. z tej formy zakupu samochodu skorzysta 850 osób. Od przyszłego roku do gamy modeli dostępnych online dołączy pierwszy elektryczny samochód Škody – CITIGOe iV.

Elektryczny układ napędowy Skody CITIGOe iVElektryczny układ napędowy Skody CITIGOe iV fot. Skoda

Pierwszy elektryk marki

CITIGOe iV to początek nowej ery dla Škody – w swojej 124-letniej historii Czesi nie mieli jeszcze auta na prąd. Z technicznego punktu widzenia to bliźniacza do odświeżonego Volkswagena e-Up! konstrukcja, ale ma od niego większy o 4,5 kWh akumulator (36,8 kWh). To nawet więcej niż obecnie w e-Golfie (35,8 kWh), którym wybraliśmy się w sierpniu na wycieczkę do Trójmiasta. Małą Škodę do poziomu 80% naładujemy w ciągu godziny na stacji szybkiego ładowania (CCS) o mocy 40 kW. Z ładowarką naścienną AC (7,2 kW) ten czas wyniesie nieco ponad cztery godziny. Zasięg samochodu zgodnie z WLTP to 260 km, od 0 do 100 km/h rozpędza się w 12,5 s, a prędkość maksymalna auta to 130 km/h. Akumulatory ulokowano w podłodze, więc bagażnik wciąż zmieści 250 l.

Cena CITIGOe iV w wersji wyposażenia Ambiente to 81 900 zł. W przygotowanej przez Volkswagen Financial Services ofercie Škoda Kredyt Niskich Rat, miesięczne raty za ten miejski e-samochód wyniosą zaledwie 778 zł (przy założeniu 25% wkładu własnego, kredycie na 36 miesięcy i limicie 30 tys. km w ciągu trzech lat).

Skoda CITIGOe iVSkoda CITIGOe iV fot. Skoda

Zielona rewolucja

Škoda nie zamierza poprzestawać na modelu CITIGOe iV. W pierwszej kolejności dołączy do niego hybrydowy Superb iV, a do 2022 r. także dwa zupełnie nowe zeroemisyjne samochody zbudowane na platformie MEB, stworzonej przez koncern Volkswagen dla pojazdów elektrycznych. Jeden z nich poznaliśmy już w formie koncepcyjnego SUV-a Vision iV – premierę wersji seryjnej zaplanowano na 2020 r. Wszystkie te modele i ich formy finansowania to element Strategii 2025, która wykracza poza samą produkcję elektryków. Docelowo Škoda wprowadzi także szereg usług powiązanych z elektromobilnością, wybuduje niezbędną infrastrukturę i przygotuje swoje zakłady tak, by wykorzystywały tylko neutralną pod względem CO2 energię elektryczną. To się nazywa rozmach!