To klasyczny przykład sukcesu kickstarterowego. Dwudziestoparoletni Palmer Luckey, który nie znalazł na rynku żadnego porządnego urządzenia typu HMD (head-mounted display: okulary z wyświetlaczem, wykrywające ruch głową), postanowił stworzyć własne. Przedstawił plany, poprosił internatuów o 250 tys. dol. dotacji, dostał  dziesięciokrotnie więcej .

Dzięki Oculusom ujrzysz na świat gry w perspektywie 90 stopni w osi horyzontalnej i 110 w pionowej - to obszar dwukrotnie większy niż to, co oferują konkurencyjne okulary. Rozdzielczość na razie (wersja "deweloperska") to: 640×800 piksleli "na oko" - w 3D. W wersji "konsumenckiej" ma być bliżej HD. Przekątna ekranu już urosła z 5,6 do 7 cali.

Urządzenie ma się dogadywać z pecetami i smartofonami, w przyszłości - także z konsolami. Rosnącą listę kompatybilnych tutułów znajdziesz na Wikipedii .

Oculus VR. C ena: 300 dol. (wersja "deweloperska", dostępna od maja)